Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

BDDK BAŞKANI AİDAT ÇARESİZLİĞİ ANLATTI

 :: HABERLER :: Ekonomi

Aşağa gitmek

BDDK BAŞKANI AİDAT ÇARESİZLİĞİ ANLATTI Empty BDDK BAŞKANI AİDAT ÇARESİZLİĞİ ANLATTI

Mesaj  gizligörev39 C.tesi Şub. 20, 2010 1:05 am

BDDK Başkanı Tevfik Bilgin'in kredi kartı aidatlarından kurtulmak için sözleşmelerin üzerine not düşülüp imza atılması önerisine ilişkin soruyu şöyle yanıtladı Yapı Kredi Perakende Bankacılıktan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Nazan Somer, kredi kartı adedi alanında sektör lideri bankayla önemli bir yaklaşım farkları olduğunu belirterek, ''Kart adedi sektörde pazar liderliğini ölçmek için doğru bir parametre değil. Doğru parametre ciro...'' dedi.

Somer, 2009 yılında kredi kartı sektöründeki faaliyetlerinin ve 2010 yılı hedeflerinin anlatıldığı toplantıda, son 10 yılda Türkiye'de finans sektöründe büyük değişiklikler yaşandığını, kredi kartları sektörününü de çok büyüdüğüne dikkati çekerek, Türkiye'nin kredi kartı pazarında Avrupa sıralamasında çok önemli yerlere geldiğini, kredi kartı adedinin Türkiye pazarında 6 yılda iki katı aşkın arttığını bildirdi.

Pazarın 2003'te yaklaşık 20 milyon iken, 2006'da 32,5 milyona, 2009'da da 44,4 milyon adet karta ulaştığını, kredi kartı hacimlerinin ise 6 yılda 5 kat büyüdüğünü dile getiren Somer, bu rakamın 39 milyar liradan 203 milyar liraya ulaştığını bildirdi.

Somer, Türkiye'nin kredi kartı adedi ve harcama hacmi bazında Visa Europe sıralamasında ikinci, MasterCard sıralamasında dördüncü ülke konumuna geldiğini söyledi.

Worldcard'ın aralık verilerini aktaran Somer, kredi kartı cirosunda yüzde 21,4 pazar payı ile 3,9 milyar liralık bir rakam gerçekleştiğini, aralıkta yüzde 22,1 pazar payıyla POS cirolarının da 4 milyar 88 milyon lira olduğunu dile getirerek, ''ilk defa'' bir bankanın POS cirosunda 4 milyar liranın üzerine çıktığını belirtti.

POS adedinde yüzde 17 payla yılı lider olarak tamamladıklarını, kredi kartları adedine bakıldığında 7,6 milyon kartla ikinci sırada yer aldıklarını anlatan Somer, şöyle konuştu:

''Kredi kartı adedi alanında sektör lideri bankayla önemli bir yaklaşım farkımız var. Bize göre liderlik ciroyla gelen bir şey, plastik adediyle gelen bir şey değil... Sektörde kredi kartı adedinde birinci olan banka bir müşteriye birden fazla kart verme stratejisini kullanıyor. Hatta aynı limit altında birden fazla kart verme stratejisini uyguluyor. Dolayısıyla o bankanın size tahsis ettiği limit aynı kalıyor ama altındaki plastik sayısı çoğalıyor. Bizde ise bir limit altında bir kartımız var. Dolayısıyla biz bir müşteriye birden fazla kartlanmayı belli sınırlar içinde yapıyoruz. Tek bir limit altına 5-6 kart vermekle aynı şey değil. Dolayısıyla kart adedi sektörde pazar liderliğini ölçmek için doğru bir parametre değil. Doğru parametre ciro... Esasen tekil müşteri adedini takip etmek çok daha sağlıklı olur. Ancak sektörde böyle bir bilgi yok.''

BÜYÜME BEKLENTİSİ
2010'da sektörde hacimsel olarak yüzde 16'lık büyüme ve Worldcard'da da buna paralel bir büyüme, kart sayısında da yüzde 3'lük bir artış beklediklerini, geçtiğimiz yıllarda kart sayısının katlanarak büyüdüğünü, ancak bundan sonra daha az artışlar olacağını ifade eden Somer, krizin bu döneme denk gelmesiyle kişilerde daha fazla cüzdanını konsolide etme yaklaşımı başladığını ancak, kriz olmasa da kredi kartı artışlarında çok yüksek bir büyümenin zaten görülmeyeceğini belirtti.

Somer, 2010 yılına POS adedinde de yüzde 7'lik bir büyüme öngördüklerini ifade etti.

Türkiye'de kredi kartlarının gelişmesinde perakendecilerinin önemli bir katkısı olduğunu, perakendecilerin, bankacıların vizyonunu açtığını dile getiren Somer, burada ''kazan kazan''a dayalı bir iş modeli olduğunu bildirdi.

Worldcard olarak Türkiye'nin en kuvvetli sadakat programı olması hedefiyle yola çıktıklarını, zaman içinde World'ün kardeş kartlarını da yarattıklarını ve bu markaları World'ün temel alt yapısı ile düzenlediklerini belirten Somer, Worldcard sadakat programı olarak yıllık 150 milyon liraya yakın puan faydasını tüketicilerine yansıttıklarını söyledi.

Somer, kredi kartlarındaki batık oranlarında pazarla yıl boyu paralel gittiklerini ancak, son 2-3 aydır pazarın 1 puan altına geldiklerini söyledi.

''Biz rakibimizi nakit olarak görüyoruz'' diyen Somer, işi büyütmenin nakitten ne kadar pay aldıklarına bağlı olduğunu, yeni dönemde stratejilerinin daha ürün odaklı bir bakış açısı yerine, daha müşteri odaklı bir bakış açısı olduğunu, müşterilerine bu yeni yaklaşımla hem bireysel bankacılık hem de KOBİ tarafında yeni temel bankacılık ürün paketleri sunacaklarını belirtti.

Banka kartları ve ön ödemeli kartların önemi artacak ödeme araçları olduğuna dikkati çeken Somer, Avrupa'daki trendlerde kredi kart kullanımının düştüğünü, banka kartları kullanımının da arttığını belirtti.

BDDK BAŞKANI
Yapı Kredi Perakende Bankacılıktan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Nazan Somer, BDDK Başkanı Tevfik Bilgin'in kredi kartı aidatlarından kurtulmak için sözleşmelerin üzerine not düşülüp imza atılması önerisine ilişkin soruyu şöyle yanıtladı:

''Yeni kart için tahmin ediyorum 'kart ücreti ödemek istemiyorsanız o zaman başından anlaşmanızı ona göre yapın ya da almayın kartı' demek istedi diye ben yorumluyorum. Burada bir ürün ve bir hizmet söz konusu... Kredi kartı önemli bir hizmet ve hayatı kolaylaştıran bir ürün... Ücret olmasını doğal karşılıyorum. Kart ücreti alan banka da var almayan da var. Bizim ilk yıl için kart ücreti almıyoruz. İkinci yıldan itibaren kart ücreti alıyoruz.''
gizligörev39
gizligörev39
Yönetici
Yönetici

Mesaj Sayısı : 1035
Teşekkür Sayısı : 2
Kayıt tarihi : 02/09/09
Yaş : 30

https://milgenc.forum.st/

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön

- Similar topics

 :: HABERLER :: Ekonomi

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz